lördag, juni 23, 2007

Vår tids John Travolta

Kan ingen jävel skriva ett inlägg om vad som hände igår?

Inte så att jag har minnesluckor, jag var bara väldigt omedveten om vad som hände runt omkring mig. Det var en trevlig kväll, många konstiga människor...

Det ultimata beviset på att en kväll har varit bra syns i mobilen. Noll skickade sms, noll ringda samtal. Folk som inte var där, på Stuvs byggdegård igår har ringt hela morgon och varit oroliga för mig, en midsommar utan att Fagge skickar fylle-sms finns inte i deras världar, dom trodde jag hade råkat ut för något...

Jag dansade som John Travolta igår. Tanya och Sara skrattade av någon anledning åt mig. Jag förstår inte varför, dom var snurriga i huvudet också, det förstår jag inte heller...

Det var ju faktiskt en perfekt kväll, det ända jag saknade var hon. Hon har börjat hemsöka min hjärna igen. Jag saknade faktiskt Krigge också, en fest i Frillesås utan Krigge borde inte få existera...

Idag mår jag överaskande bra faktiskt. Har varit uppe hos farsan med brorsan och Nettan. Pappa har träffat en ny tjej från Umeå som är jättetrevlig, och pappa är lyckligare än på länge. Jag är också lycklig, för att pappa är glad, för att min morbror har gift sig, för att Alex har anordnat en fantastisk midsommarfest, för att min bror har en underbar tjej, för att jag har blivit kär igen och för att Peking defilerar genom superettan...

Och för Mattias, som såg ut att trivas med tillvaron igen...

2 kommentarer:

Johan C. Svensson sa...

Det var en fin kväll. tror jag.

Raimond sa...

Du är faktiskt en idiot Fagge. Jag saknade nog dig på midsommar också tror jag