söndag, juni 10, 2007

Herrejävlar

Hemma från Sweden Rock. En fantastisk festival där jag såg mängder av band, drack upp alkohol till ett värde av 1200 spänn och badade i svinkalla Östersjön x antal gånger i den stundtals olidliga hettan. Dimmu Borgir var festivalens musikaliska höjdpunkt tätt följt av Hardcore Superstar faktiskt. Dom var överanskande bra...

Men Mattias var saknad...

Henkes bror Mikael var med istället och därmed höjdes också antalet pupertala skämt med 730% under årets festival...

+++

Så idag, för att motbevisa att alkohol och idrott inte hör ihop bestämde jag mig för att jogga två mil, gav mig ut vid 20-tiden, det var varmt som aset, drack nära två liter vatten och svettades som Jerry Williams på sol-safari. 7 varv runt 2,9-km-slingan i Fjärås. Det gick över förväntan måste jag säga. Orkade inte springa hela tiden men jag klarade ändå sträckan på tiden 2.32.00 för att vara exakt. Kollade upp lite och kunde konstatera att tiden hade räckt till en placering någonstans runt placering 25.000 av 40.000 som deltog i Göteborgsvarvet iår, varvet är ju 21km. Har ett år på mig att träna. Jag ska fan ställa upp, bara mina taskiga knän håller...

+++

Apropå musiker som svettas, det var en kille på Sweden Rock som gick omkring med en Joe Cocker-t-shirt. Hade det varit på skämt hade det varit roligt men den här killen menade verkligen allvar. Undrar just om han stod längst fram på Dimmu Borgir?

+++

Imorgon åker jag in till stan och köper mig en svart kortärmad skjorta och sedan åker jag upp till farsan. Kanske skriver ett stycke här i morgon kväll...

Inga kommentarer: